Plant je ideëen – Voedselbos Marketingconcept

Voedselbossen, de integratie van bomen in het landbouwsysteem, hebben het potentieel om klimaatverandering en biodiversiteitsverlies aan te pakken en tegelijkertijd hoogwaardig voedsel te leveren. Echter, financiële uitdagingen voor boeren tijdens de groeifase vragen om toegevoegde waarde creatie in de vorm van diensten en oogsten, om voedselbossen financieel aantrekkelijk te maken.

Dit rapport gebruikt het Food Innovation Model voor om bestaande voedselbos systemen te analyseren, klantbehoeften te identificeren en innovatieve oplossingen te ontwikkelen. Daarnaast benadrukt het rapport het belang van marketingstrategieën, zoals storytelling, om consumentenbewustzijn te creëren, en pleit het voor samenwerking tussen voedselbosboeren om gebruik te maken van elkaars sterke punten en producten om te voldoen aan de wensen en behoeften van (potentiële) klanten.

Metadata

Categorie

Landbouwprodukten

Rapport

PDF

Publicatiejaar

2020

Taal

Nederlands

Uitgever

HAS Hogeschool

Auteur(s)

Vera Draaijer, Kira Ingenhoven, Sara Klein, Gaby Slappendel

Project

Copyright

Financier